A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад освіти "Першотравенський гірничий ліцей" Дніпропетровської обласної ради"

Виховна робота

   

     Планування та організація  навчально - виховної роботи у ліцеї здійснюється  у відповідності до нормативно-правових актів, а саме: Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про професійну (професійно – технічну) освіту», про охорону дитинства «Примірного положення про організацію і проведення виховної роботи у професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України» (наказ МОН України від 16.04.2002р. №257), Національної програми «Діти України»,  «Про затвердження Положення про професійно – технічне училище при спеціальній виховній установі», Національної програми правової освіти населення, Указу Президента України „ Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа”, «Про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні», концепції превентивного виховання учнівської молоді та можливості колективу щодо її реалізації, Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей–сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», регіональна цільова соціальна програма «Молодь Дніпропетровщини» на 2022-2026 роки (від 03.12.2021 № 154-9/VIII) Департамент молоді і спорту облдержадміністрації, регіональна цільова соціальна програма «Освіта Дніпропетровщини до 2024 року (від 05.11.2021 № 121-8/VIII) Департамент молоді і спорту облдержадміністрації.

   Виховна робота планується згідно «Концепції виховання дітей» з урахуванням вікових особливостей учнів, їх інтересів, загальноосвітнього рівня та відповідно плану виховної роботи, плану роботи бібліотеки, планів роботи гуртків, спортивних секцій . Пріоритетними напрямками здійснення виховної роботи в ліцеї є:

-         Громадянське виховання;

-         Превентивне виховання;

-         Патріотичне виховання;

-         Родинне виховання;

-         Моральне виховання;

-         Екологічне виховання;

-         Здоровий спосіб життя;

-         Фізичне виховання.

   Реалізація виховної роботи здійснюється через навчальний та позаурочний процес, систему заходів індивідуального підходу та впливу на кожну особистість.

   Мета виховної роботи: формування соціально активної особистості, яка поєднує в собі високі моральні якості, діловитість, творчу індивідуальність, гуманізм.

  Тема виховної діяльності: "Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес"

 Тому головне завдання виховної діяльності педагогічного колективу - це створення таких умов, за яких може розвинутися людина, що добре знає себе, вміє використовувати власний потенціал, вміє створювати ситуації успіху і професійного зростання, розробляти й реалізовувати власний життєвий сценарій. Важливою умовою успіху для виконання головного завдання є планування виховної роботи, яке базується на загально - педагогічних принципах:

-         Організаційно-педагогічні заходи

-         Правове виховання

-         Громадянське виховання

-         Морально-етичне виховання

-         Виховання національної свідомості та самосвідомості

-         Художньо-естетичне виховання

-         Трудове та економічне виховання

-         Екологічне виховання

-         Фізичне та санітарно-гігієнічне виховання

-         Робота з батьками

-          Безпека життєдіяльності учнів

    Приділяється увага вихованню загальної культури та поведінки, вмінню спілкуватися, самостійно мислити та оцінювати події. Здобувачі освіти знайомляться з традиціями українського народу, отримують уроки культури, спілкування в сімї, суспільстві. В ліцеї проводяться виховні години до Дня Соборності України, класні години, присвячені річницям Незалежності України, години пам’яті до роковин Чорнобильської катастрофи, виховні години проти гендерного насильства, акції проти тютюнопаління, до Дня толерантності, до річниці голодомору, виховні години до Дня Збройних Сил України, інформаційні години «Конституція України – основний Закон нашої держави», цикл заходів з профілактики пагубних звичок, зустрічі з представниками прокуратури, поліції, центру соціальних служб у справах дітей та молоді тощо.

    Однією з ланок виховної роботи є методичне об`єднання  класних керівників. Методоб’єднання класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулює творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі виховної роботи. Формами роботи, які використовують у своїй практиці класні керівники, є:

-         Виховні години, години спілкування;

-         Бесіди, лекції, диспути, «круглі столи»;

-         Конкурси, вікторини;

-         Анкетування, тестування;

-         Екскурсії, відвідування музеїв;

-         Індивідуальна робота з учнями.

    Виховна система ліцею – це складна психолого-соціо-педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес: навчальні заняття, позаурочне життя дітей.

В ліцеї організована і проводиться гурткова робота:

   Гурток дослідницько-експерементальний (МАН) – керівник Надія ПРИЛУЦЬКА, викладач гірничої електротехніки.

    Гурток національно-патріотичного напрямку «Патріот» - керівник Анастасія СЕЛІВАНОВА, викладач історії.

    Гурток спортивно-оздоровчий, секції: «Волейбол»,«Футбол»,«Гирі» - керівник  Анатолій ПЕРЕЛИГІН, керівник фізвиховання.

         Клуб молодіжного простору навчання та дозвілля «Час змін» - керівник Олена ПШЕНИЧКА-ДРОХ, бібліотекар.

Гуртки предметні:

    Гурток  з  української  мови  та  літератури   «Берегиня» - керівник  Людмила КОЗАЧЕНКО, викладач;

      Гурток «Фотон» - керівник Людмила АГАПОНОВА, викладач фізики,

      Гурток  «Молекула» - керівник Ірина СПІРИНА, викладач хімії та біології.

    Бібліотека ліцею здійснює забезпечення навчально-виховного процесу як в учбовий, так і позаурочний час. Робота бібліотеки формує універсальний, з формування профілю бібліотечний фонд, який відповідає змісту навчання в ліцеї, його інформаційним і виховним функціям. В межах своєї діяльності бібліотекар організовує та бере участь у навчально-виховному процесі, в організації загальних, групових, класних, масових заходах, виставках та оглядах, передбачених планом роботи.

    Робота з батьками спланована згідно річного плану роботи. Провідні форми роботи – батьківські збори, що проводяться тричі на рік (незаплановані батьківські збори проводяться за необхідністю), батьківські конференції проводяться двічі на рік, відвідування батьків за місцем проживання, індивідуальна робота та лекторії для батьків.

     В ліцеї діє система профілактичної роботи по попередженню правопорушень серед учнів, створений Штаб профілактики правопорушень та наркопост. З метою зменшення рівня злочинності серед учнів, запобігання зростанню кількості дітей, які займаються бродяжництвом, вживають алкоголь, наркотичні речовини, тютюн, зазнають насильства в сім’ї, була проведена робота по плануванню сумісних заходів зі службами у справах неповнолітніх та соціального захисту дітей і молоді; проаналізовано стан профілактичної роботи педагогічного колективу серед учнів, схильних до правопорушень.

    Учнівське самоврядування ДПТНЗ ПГЛ – добровільна громадська організація учнів, яка працює вже не перший  рік. Положення та статут учнівського самоврядування визначається відповідно Закону України «Про основні засади молодіжної політики» від 27 квітня 2021 р. № 1414-IX, який визначає мету, завдання, основні засади, напрями та механізми реалізації молодіжної політики в Україні, гарантії участі молоді у її формуванні та реалізації, особливості організаційних і правових засад утворення та діяльності молодіжних та дитячих громадських об’єднань, Закон України «Про громадські об’єднання» та інших нормативно-правових актів. Учнівське самоврядування утворюється і діє на засадах добровільності, рівноправності його членів, законності та гласності.

     Головними завданнями учнівського самоврядування ліцею є:

-      формування в учнів організаторських вмінь, підвищення соціальної активності молодого покоління;

-         здійснення діяльності спрямованої на задоволення соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів;

-         забезпечення активної участі більшої частини учнів в органах самоврядування ліцею.

    Пошук  організаційної структури самоврядування ліцею привів до організації Ради учнівського самоврядування ліцею, до якої увійшли всі Голови Рад групи та заступники голів ради груп. На своїх перших зборах створюються комісії (сектори). 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Оцініть наш сайт

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень